Sista dagen

Okategoriserade

Sista dagen på vår härliga semester och i eftermiddag går flyget från Boston. Vi hade fått tips av Mark och Maryann att besöka Kennebunkport som låg på vägen mot Boston. Så efter frukost gav vi oss iväg.

Vi var framme i Kennebunkport vid 10.30 och parkerade bilen för att ta oss en tur runt i byn. Det är en mycket trevlig liten stad med vackra hus. Det syns att det finns mycket pengar och en av de stora attraktionerna, i alla fall för amerikanerna är att Bush-familjen har en egendom här. I turistbroschyrerna stod beskrivet hur man kunde ta en promenad längs havskanten för att få se den. Det var också det Mark pratat om men vi kände väl att det inte riktigt lockade lika mycket… Vi tog en promenad i centrum istället, gick över den vackra bron som går över vattnet till den andras sidan viken, och hittade snart en trevligt fik där vi kunde få en kopp kaffe. Pä väggarna därinne fanns massor med bilden av George Bush och ägarinnan och det var tydligt att han var en trogen besökare.

img_0693 img_0698 img_0699

Efter en god kopp kaffe gick vi ut i solen igen och tillbaka mot bilen. Vid änden av bron låg en affär som lagt ner mycket jobb på Hallowen dekorationer. Vi har sett otroligt mycket sådana under våra veckor här. Övervägande delen av alla hus har någon form av dekoration. En del mer avancerade än andra. De går verkligen in för Halloween och att syftet är att skrämmas är det ingen tvekan om. Mycket skelett, kistor och spindelväv har vi sett. Och detta var inget undantag.

img_0701 img_0704

Efter att ha sett det vi ville satte vi oss åter i bilen och ställde in GPS:en på Dollar Rental Car return på flyplatsen. Vi valde nu motorväg för att ta oss snabbt fram. Det innebar bred, rak väg utan minsta utsikt och därmed riktigt tråkigt. Efter 1,5 timme var vi framme vid flyplatsen och efter några minuter bara var vi av med bilen och på väg mot incheckningen. Även denna gick otroligt smidigt och det var ingen kö vid säkerhetskontrollen så snart var vi inne i terminalen. Nu var det drygt 2 timmar var till flyget skulle gå och hög tid för lunch. Vi satte oss på det enda ställe som inte var fast food i den här terminalen – Vino Volo. Där kunde man få en lättare lunch samtidigt som man provade vin. Mycket trevligt och gott.

Planet gick i tid och resten av resan hem gick helt enligt plan. Landade i Amsterdam vid 05.30 på morgonen och efter att ha tagit oss till vår gate var det bara att vänta på sista flyget till Göteborg 07.50. Sega och trötta var vi eftersom vi inte sovit så mycket på planet från USA. Vi landade på tidtabell vid 09.20 och efter en lite seg hemresa med bil var vi äntligen hemma vid 12-tiden. Borta bra men hemma bäst! Vi har haft två helt fantastiska veckor och hunnit med så mycket. Det kommer vi att kunna leva på länge!