Första dagen

Så är första dagen snart till ända och vi sitter på hotellrummet i Lake Havasu. Flygresan gick mycket bra. Allt var i tid, vi satt bra och maten var god. Efter en, som vanligt, lång kö genom immigration hittade vi snabbt den shuttle som tog oss till hotellet.

Efter att chocken över att ha blivit utvalda till Guests of the Day lagt sig och vi beundrat utsikten från vårt hotellrum på 14:e våningen tog vi oss ner till hotellets restaurang där vi åt en god middag. Trötta var vi och vid 9-tiden kändes sängen mycket lockande.

Idag vaknade vi naturligtvis tidigt. M-L lite vid strax efter 5 och Rickard vid 5.45. Det innebar en tidig frukost. Denna frukost som vi alltså blev bjudna på och som visade sig vara överdådig.  Det mesta fanns. Framförallt M-L:s favorit bagels som var färska och helt fantastiska.

Några timmar senare satt vi båda i en silvrig Mustang cabriolet på väg ut ur Los Angeles. Framför oss låg en resa på knappt 50 mil till Lake Havasu. Det mesta gick genom fascinerande ökenlandskap. Mycket torrt och kargt. Vid sidan av vägen såg vi ett flertal små tornados som rörde upp ökensanden.

Utetemperaturen gick som högst upp till 106 Fahrenheit dvs drygt 41 grader. Lockade inte till några längre promenader precis. Eller att åka nedcabbat för den delen. Väl framme på nästa hotell  var det så dags att testa att åka nedcabbat för första gången. Vi tog en tur runt i stan samt en kort sväng ner till stranden. Fortfarande ruskigt varmt sent på kvällen så vi är väldigt glada för bra luftkonditionering på rummet.